ONZE HUISREGELS
Om de kwaliteit van onze dienstverlening te garanderen en onze service zo efficiënt mogelijk uit te voeren, vragen wij u de onderstaande huisregels te lezen en na te leven.
Uw persoonsgegevens:
Bij de eerste afspraak verzoeken wij u om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen waarop uw BSN* (Burgerservicenummer) vermeld staat. Dit kan met een geldig paspoort, Europe identiteitskaart of rijbewijs. Indien u verhuist of van adres wisselt, verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk bij ons kenbaar te maken. Dit geldt ook bij een verandering van zorgverzekeraar, telefoonnummer of e-mailadres.
*Wij zijn wettelijk verplicht om een BSN registratie en identiteitscontrole uit te voeren. Dit staat in de Wet gebruik Burgerservicenummer in de zorg. Meer informatie kunt u vinden op de site van Autoriteit persoonsgegevens (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/identificatie/burgerservicenummer-bsn)
Wijziging medische gegevens:
Voor uw veiligheid en in het belang van de behandeling is van groot belang dat u ons bij ieder bezoek informeert over medische bijzonderheden die u (nog) niet heeft doorgegeven. Zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, allergieën, lichamelijke en geestelijke afwijken onder andere kunnen van invloed op uw gezondheid. Hierdoor is het mogelijk dat dit een risico met zich meebrengt. Bij elke behandeling zal de behandelaar u vragen naar medische wijzigingen en bijzonderheden.
Privacyregels en vertrouwelijkheid van patiëntgegevens:
Patiënten informatie wordt niet aan derden gestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen Verwijspraktijk PurEndo, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Als uw patiëntengegevens worden opgevraagd door een andere arts, zorgpraktijk of familieleden vragen wij u altijd om schriftelijk toestemming hiervoor te verlenen. Alle informatie wordt gestuurd via “zorgmail” dit is een beveiligd email systeem.
Een afspraak maken:
Een afspraak maken is zo geregeld. U kunt ons tijdens onze werktijden bellen van maandag t/m vrijdag vanaf 09:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer +31 (0)299 251 399 (tijdens lunchpauze tussen 12:00 uur en 13:00 uur zijn we telefonisch niet bereikbaar) of via onze website www.purendo.nl het contactformulier invullen. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug
Afspraakkaart via e-mail:
Na elke behandeling ontvangt u een email bevestiging voor uw volgende geplande afspraak. Hierin staat de datum én het tijdstip van uw nieuwe of vervolgafspraak. Dit geldt indien van toepassing ook voor een evt. controle. Hierdoor kunnen misverstanden over datum en/of tijdstip voorkomen worden.
E-mail service:
Een aantal dagen van tevoren ontvangt u per e-mail een herinnering voor uw afspraak. Dit is een extra service en vervangt de reguliere afsprakenprocedure niet. Ontvangt u geen e-mail om wat voor reden dan ook? Dan kunt u hier geen rechten aan ontlenen en verwachten wij u nog steeds op de vooraf afgesproken datum en tijd.
Een afspraak annuleren of verzetten:
Een afspraak verzetten of afzeggen kan kosteloos indien u uiterlijk 24 uur voorafgaand aan een afspraak van minder dan 90 min en 48 uur voor een afspraak langer dan 90 min. Afspraken die op maandagen zijn gepland, dienen uiterlijk op de vrijdag ervoor geannuleerd of verzet te zijn. Bij voorkeur ontvangen wij de annulering telefonisch. Zo kunnen wij gelijk uw situatie bespreken en een nieuwe afspraak met u maken als dit nodig is. Buiten werktijden om kunt u ons mailen naar info@purendo.nl. Ontvangen wij uw annulering te laat of komt u niet op het afgesproken tijdstip? Dan brengen wij de gereserveerde tijd in rekening van €25/15minuten. Wij bedanken u voor uw begrip.
Spoedgevallen:
Heeft u onverhoopt last van pijnklachten aan uw gebit? Dan doen wij er alles aan om u zo spoedig mogelijk te helpen. Tijdens werktijden kunt u ons bellen +31 (0) 299 251 399
Spoedgevallen buiten onze werktijden om:
In het weekend, op nationale feestdagen en buiten onze werktijden belt u met:
Mondzorgpoli Slotervaart: Louwesweg 6 1066EC Amsterdam Tel: 020-723 48 48
Verblijf in de praktijk voor, tijdens én na de behandeling:
Bij binnenkomst verzoeken wij u om zich gelijk te melden bij de balie zodat uw aanwezigheid genoteerd staat. Van tevoren is niet altijd goed in te schatten hoe lang een behandeling duurt, zeker bij spoedbehandelingen. Hierdoor gebeurt het soms dat een afspraak uitloopt. Wij rekenen op uw begrip. Komt u te laat op de afspraak? Dan loopt u het risico dat de afspraak verzet moet worden vanwege tijdgebrek. De kosten voor deze afspraak brengen wij bij u in rekening. Kom daarom altijd op tijd. Waak zelf over uw eigendommen. PurEndo B.V. is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. Laat deze niet onbeheerd achter.
Agressie en geweld binnen en rondom de tandartspraktijk wordt niet getolereerd en zal leiden tot het inschakelen van de politie en uitschrijving uit de tandartspraktijk.
Facturen en betalingen:
Omdat wij ons zoveel mogelijk willen focussen op uw zorg en behandelingen, verlopen de betaling van de behandelingen via de factoringmaatschappij https://www.infomedics.nl/ . Wij sturen de hele nota via Infomedics naar de patiënt. De patiënt is zelf verantwoordelijk voor het betalen van de nota en het eventueel indienen bij de verzekering. Dit geldt ook voor kinderen. Heeft u vragen over de nota? Bel dan met Infomedics op 036 203 1900.
Een begroting:
Bij een vervolgafspraak of doorverwijzing binnen Verwijspraktijk PurEndo is het mogelijk dat u een begroting van ons ontvangt. Dit gebeurt bij een behandeling waarvan de kosten vermoedelijk hoger uitvallen dan € 250,-. Wij zullen ons uiterste best doen om de begroting zo accuraat mogelijk vast te stellen. Helaas bestaat er geen standaard situatie in de tandheelkunde. Hierdoor kan het totaalbedrag in afwijken op uw tandartsnota. Dit kan hoger of lager zijn. Een begroting kunt u daarom zien als een voorlopige berekening.
In het geval van een wortelkanaalbehandeling is het noodzakelijk dat wij de verrichting uitvoeren en voltooien. Hierdoor kunnen wij u niet per direct op de hoogte brengen van de afwijkende kosten. Wij rekenen op uw begrip.
Klanttevredenheid:
Wij meten continu de tevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Wilt u ons feedback geven? Dan stellen wij het zeer op prijs als u een waardering achter laat op onze website. Uiteraard kunt u dit ook doorgeven aan de specialist of balie assistente.
Klachten:
Wij doen ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mochten er onverhoopt klachten zijn, dan willen wij dit graag weten. U kunt dan contact opnemen met de praktijk, zodat we uw klacht kunnen bespreken en samen met u op zoek kunnen gaan naar een gepaste oplossing. U kunt ook uw klacht indienen via e-mail gericht aan de praktijkreceptionist. Zij neemt binnen 5 werkdagen contact met u op.